ÁSZF

A D&A Apartmanok szálláshely üzemeltetését a tulajdonosokkal kötött megállapodás alapján az Ökofarm Eged 2010 kft üzemeltető végzi.

  1. Szolgáltató adatai

Rövidített név: Ökofarm Eged 2010 Kft

Székhely: 3300 Eger, Csákány utca 1.

Nyilvántartó szerv: Egri Törvényszék Cégbíróság

Cégbírósági bejegyzés száma:

Adószám:12429796-2-10

Weboldal:https://dandaonline.hu

  1. Általános szabályok
    • jelen „ Általános Szerződési és Szolgáltatási Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató által üzemeltetett falusi szálláshely és annak szolgáltatásainak igénybevételét.
    • Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét a közölt Általános Szerződési és Szolgáltatási Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.
  2. Szerződő fél

3.1 A Szolgáltató által nyújtott valamennyi szolgáltatást a Vendég saját felelőségére veszi igénybe.

3.2 Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég a feltételek együttes teljesülése esetén szerződéses felekké válnak ( továbbiakban Felek ) .

3.3 Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy ( továbbiakban Közvetítő ) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.

3.4. A tevékenység egészségbiztonsági kockázataira tekintettel a Szolgáltató csak abban az esetben tudja biztosítani a szolgáltatásokat, ha a vendég a nevét és lakcímét a szolgáltatások igénybevétele előtt a Szolgáltató rendelkezésére bocsátja.

  1. A Szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása, értesítési kötelezettség

4.1. A vendég szóban ,vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik konkrét rendelés úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik. 

4.2 A szerződés a Vendég írásban vagy szóban leadott foglalásának a Szolgáltató által írásban megküldött visszaigazolásával és a visszaigazolásban szereplő előlegfizetési feltételek teljesülése esetén jön létre és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű, nem keletkezett szerződéses kötelem.

4.3 A szállás szolgáltatási igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.

4.3.1. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt Véglegesen elhagyja a szobát a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.

4.3.2. A szállás szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása szükséges, ebben az esetben a Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.

4.4. A Szerződés módosításához és /vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.

  1. Lemondási feltételek

5.1 Amennyiben a Szolgáltató ajánlatában más feltételt nem határozott meg a lemondási és módosítási feltételek a következők:

5.1.1 Kötbérmentes lemondás kizárólag írásban a visszaigazolt érkezés napját megelőző 6 napon túli időpontban lehetséges. 

5.1.2. A visszaigazolt érkezés napját megelőző 6 napon belüli elállás esetén a kötbér összege a szállás díjának 30 %-a. ( Az érkezés napja a Vendég által lefoglalt tartózkodás időszakának első napja dátum szerint ,a kötbér kötelezettség megállapításának alapjaként az érkezés napján, helyi idő szerint 14.00 óra értendő)

5.1.3. Ha a Szerződős fél a szállás – szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel  vagy más Szerződésben foglalt módon biztosította és az érkezési napon helyi idő szerint 14.00 óráig nem érkezik meg ( jelentkezik be)vagy nem jelzi előre, hogy ennél későbbi időpontban érkezik a Szolgáltató a Szerződésben meghatározott mértékű , de legalább a szállásdíj 30-a megfelelő kötbért érvényesít.  Ebben az esetben a szolgáltató a szállást a Szerződő fél részére az érkezési napot követő nap 10.00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.

5.2 A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása csoportos utazás vagy rendezvények esetén a fentiekből eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételek állapíthat meg. Amennyiben a Szerződő fél gazdálkodó szervezetek ( gazdasági társaságok, egyházak, önkormányzatok, állami szervezetek és azok intézményei)az elállás esetén esedékes kötbért akkor is a Szerződő fél /Megrendelő köteles a Szolgáltatónak megfizetni, ha a szállásdíjat a Vendég viselné közvetlenül.

  1. Árak

6.1 Az apartmanok árai az apartmanokban vagy a portán kerülnek kifüggesztésre, illetve a 6.4 pontban feltüntetett weboldalon találhatók.

6.2 A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül szabadon változtathatja.

6.3. Az árak tartalmazzák az általános forgalmi adó ( ÁFA) ajánlattételkor érvényes törvény által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adótörvény (ÁFA ) módosulás miatti terheket, előzetes értesítés mellett átháríthatja a Szerződő félre. Az Idegenforgalmi adó a szállásdíjon felül fizetendő.

6.4 Aktuális kedvezmények , akciók, egyéb ajánlatok a dandaonline.hu oldalon kerülnek meghirdetésre.

  1. családi kedvezmények

7.1 A gyermek 6 éves koráig a szállás ingyenes, amennyiben a szüleivel egy szobában tartózkodik.

7.2. a / év feletti gyermekek részére fizetendő szállásdíjat a mindenkori árlista tartalmazza.

  1. Fizetés módja, garancia

8.1 A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak teljes ellenértékét legkésőbb az igénybevételt követően, a szálláshelyről történő távozást megelőzően tart igényt.

8.2. A Szolgáltató a szolgáltatást Szerződés szerinti igénybevételének ellenértékét kiegyenlítésének garantálására:

8.2.1. kérhet hitelkártya garanciát, amelynek során a megrendelt és visszaigazolt szolgáltatás ellenértéke a hitelkártyán zárolásra kerül

8.2.2 kérheti előleg megfizetését a részvételi díj egy részének vagy annak teljes összegére.

            8.3 A Szerződő fél számláját kiegyenlítheti forintban és/vagy Euroban.

 8.3.1. Az átszámítás , illetve számlázás ebben az esetben a Magyar nemzeti bank honlapján ( www.mnb.hu/árfolyamok feltüntetett Euro deviza árfolyamnak megfelelően történik.

8.3.2. a szolgáltató elfogad készpénzkímélő fizetési eszközöket ( SZÉP kártya ), melyek mindenkori aktuális listáját kívánságra a Szerződő fél rendelkezésre bocsátja.

  1. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

9.1. A Vendég az apartmant az érkezés napján 14:00 órától foglalhatja el és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 10:00 óráig köteles elhagyni, hosszabbításra foglaltság függvényében van lehetőség, díjmentesen maximum 11:00 óráig.

9.2. Ha a vendég a szobát az érkezés napján reggel 10:00 óra előtt kívánja elfoglalni, úgy az előző éjszaka ára felszámításra kerül.

9.3. 11:00 óra szobahosszabbítási díjat számolunk fel, melynek összege 6.000.-HUF/apartman és ennek a díjnak a megfizetése által azon a napon 18:00 óráig van lehetősége az apartmanban való tartózkodásra. Lehetőség van továbbá a korai érkezésre ,melynek összege 6.000.-/HUF/apartman és ennek a díjnak a megfizetésével az érkezés napján 10.00 órától van lehetősége az apartmanban tartózkodni.

  1. Háziállatok

10.1. A Szolgáltató szálláshelyeire maximálisan 20 kg-ig házi kedvenc  bevihető , a vendég felügyeletével tartható, a közös helyiségekbe az apartmant megközelítése céljából használhatják, egyéb helyiségeket azonban nem látogathatnak. A közös helyiségekben és az udvaron, parkolóban kizárólag pórázon vezethetők. Házi kedvenc felárat az árlista tartalmazza.

10.2. A házi kedvenc bevitelét a vendégnek a foglaláskor előre kell jelezni, amennyiben előre nem jelzi a Szolgáltató köteles annak beengedését megtiltani.              

10.3. A Vendég teljes körűen felelős a házi kedvenc által okozott esetleges károkért, extra takarítás díját a helyszínen meg kell fizetni, a kártérítés mértéke az okozott kár teljes (100%) összege.

  1. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

11.1. A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani , így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha

11.1.1. a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott apartmant, illetve létesítményt                    

11.1.2. a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottjaival, más Vendéggel kifogásolhatóan durván viselkedik, alkohol vagy drogok befolyásolása alatt áll, fenyegető, sértő vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít

11.1.3. a vendég fertőző betegségben szenved

11.1.04. a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előleg-fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig.

11.2. Amennyiben a felek közötti szerződés „vis major” okokból nem teljesül a szerződés megszűnik.

  1. Elhelyezési garancia

12.1.Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából ( pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani a Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről egy másik apartmanban gondoskodni.

12.2. A Szolgáltató köteles

12.2.1 a Szerződésben szereplő szolgáltatások az abban visszaigazolt áron az ott kikötött időtartamra- vagy az akadályoztatás időtartamára- egy másik ugyanolyan kategóriájú szálláshelyet biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli

12.2.2. a térítésmentes egyszeri alkalommal telefonálási lehetőséget biztosítani a Vendég részére a szálláshely változás közlésére

12.3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktanul eleget tesz, illetve, ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.

  1. A vendég betegsége , halála

13.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a vendég megbetegszik és maga nem képes saját érdekében eljárni a Szolgáltató orvosi segítséget hív.

13.2. A vendég betegsége vagy halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse illetőleg számlafizetője részéről, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások ellenértékének és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.

  1. A Szerződő fél jogai

14.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.  

14.2 A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott ( vagy általa jegyzőkönyvben felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.

14.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazást követően megszűnik. 

  1. A Szerződő fél kötelezettségei

15.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.

15.2. A vendég gondoskodik arról, hogy a felelősége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szálláshelyén.

15.3.A Vendégek által a szálláshelyre behozott olyan elektromos készülék üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségeltek közé , ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását.

15.4. A szállóvendégek gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a fedetlen és nem őrzött parkolóban.

15.5. A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni. A gépjárművek megengedett sebessége 20km/óra.

15.6. A szemetet a ház területén , illetve a szobákban elhelyezett szemétgyűjtő edényekbe kérjük kidobni. A szobákból ,illetve az épületből bútorokat kivinni, áthelyezni nem lehet.

15.7.Az apartman ház területén lévő eszközöket, berendezéseket szállóvendég kizárólag saját felelőségére használhatja.

15.8. A nemdohányzók védelméről szóló 1999.évi XLII. tv végrehajtása értelmében a szálláshely nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében a szálláshely zárt helyiségeiben, beleértve az apartmanok is tilos a dohányzás. A szálláshely alkalmazottjai jogosultak a vendéget figyelmeztetni a jogszabály betartására. Amennyiben a vendég jogszabálysértő magatartása miatt a szálláshely üzemeltetetőjét  az illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály megsértése miatt bírsággal sújtja, úgy szolgáltató a bírság összegét áthárítja. Az apartmanban történő dohányzás esetén a Szolgáltató jogosult 10.000.-HUF extra takarítási díjat felszámolni a vendéggel szemben.

15.9 Tűz esetén kérjük a recepciót haladéktalanul értesíteni. A Vendégek kötelesek az apartmant és az épületet haladéktalanul elhagyni. Tűz esetén a liftek használata tilos!

15.10. Az apartman közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen használó Vendégek a rendeltetés ellenes használat során bekövetkezett károkozásért egyetemlegesen felelnek.

15.11 A szálláshelyre tűzijátékot és egyéb engedélyköteles tevékenységet  behozni tilos!

15.12. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelenteni kell a recepciónak és minden szükséges adatot a Szolgáltató részére kell bocsájtani, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleges rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/ eljáráshoz szükséges.

15.13. A vendég és a vele együtt utazók kötelezek a szálláshely épületét és közvetlen környezetét rendeltetésszerűen és mások zavarása nélkül  használni.

15.14. Elutazáskor a Vendég köteles az apartman kulcsot és a Kártyát a recepción leadni vagy a postaládánkban elhelyezni. Az elhagyott vagy le nem adott kulcs és kártya esetén kártérítési kötelezettsége keletkezik.  

  1. A Szerződő fél kártérítési felelősége

     A vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, amelyeket a Szolgáltató vagy a harmadik személy a vendég, vagy kisérője , vagy az ő felelőssége alá tartozó személyek hibájából elszenved.

     A Vendég felelőséggel tartozik az általa okozott kárt a Szolgáltatónak megfizetni ( pl. extra takarítás: bruttó 15.000.-HUF ártól, felelőssége akkor is fenn áll, ha a Károsult a kár helyreállítását közvetlenül a Szolgáltatónál igényli. 

17 A Szolgáltató jogai

Amennyiben a Vendég az igénybe vett , vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltató követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendég azon  személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szálláshelyre magával vitt.

  1. A Szolgáltató kötelezettsége

      A Szolgáltató köteles:

  18.1. a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások szerint teljesíteni.

18.2. a Vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni.

  1. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

19.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan a Vendéget ért kárért, mely az apartman ház területén belül és kizárólag a Szolgáltató vagy annak alkalmazottai hibájából következett be. A kártérítés mértékét a szolgáltató biztosítási kötvénye maximalizálja.

19.1.1. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottjainak és vendégeinek körén kívül eső elhárítatlan ok miatt következett be, vagy azokat a vendég magának okozta.  

19.1.2. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szálláshelyen, ahová a Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

19.2.Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten- nyugtával igazoltan. átvette.

  19.2.1. Szolgáltató a közössége tereiben vagy apartmanjaiban hagyott személyes tárgyakért, ingóságokért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

19.2.2. A Szolgáltató a parkolóban lévő gépjárművekért és abban hagyott értékekért nem vállal felelősséget.

  1. Titoktartás

 A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése soron köteles az információs önrendelkezési jogról és az információs szabadságról szóló 2011.évi CXII. törvény és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek  a Szerződő fél vonatkozó belső szabályainak megfelelően eljárni, amennyiben ezt a Szerződő fél a Szolgáltató tudomására hozta.

  1. Vis major

Azon ok vagy körülmény ( pl. háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése ), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel( vis major )  .